Címkék

2013 (3) 2014 (2) 3d (2) 9/11 (3) aa (2) abc (6) academy (3) adó (3) adósság (4) adósságválság (13) akadémia (3) akvizíció (3) államadósság (5) államcsőd (2) államháztartás (7) állástalanság (2) american (3) amerika (75) ámokfutás (2) ámokfutó (4) ampas (5) apple (3) arany (8) áremelés (2) argentína (2) árupiac (9) auchan (2) aurora (4) bajnai (3) baleset (3) bank (5) bankszektor (2) befektetés (60) bét (5) bevándorlás (2) boeing (4) boston (4) bratislava (11) budapest (3) bulvár (8) bűncselekmény (4) bűnügy (2) bush (6) bux (5) caucus (2) cds (4) chart (3) chf (2) cig (4) clooney (2) colorado (9) comex (3) commodity (2) cora (2) csőd (2) csődkockázat (2) cunami (3) dallas (3) dax (8) delhaize (2) demokrata (7) denver (9) detroit (2) deviza (4) devizapiac (11) dicaprio (2) díj (3) djia (19) dollár (7) dow (15) dzurinda (3) efsf (3) egészségügy (2) együtt (2) elemzés (26) elnökválasztás (26) előválasztás (15) építészet (2) erdőtűz (2) erste (4) eu (6) eur (3) euró (5) európa (4) eurózóna (2) ezüst (5) facebook (14) fb (3) fed (2) felvásárlás (3) fénykép (2) fényképezés (2) fico (13) fidesz (10) film (11) fitch (2) florida (2) foglalkoztatottság (3) földrengés (3) forex (13) fotó (3) ftse (3) fúzió (4) gazdaság (26) gdp (3) gingrich (4) google (2) gop (2) görögország (3) gyorsjelentés (7) gyurcsány (2) háború (2) hálaadás (3) halál (2) hiány (2) hipermarket (3) hitel (4) hollywood (2) holmes (3) hurrikán (5) imf (5) infláció (3) ios (2) iowa (2) iphone (2) ipo (5) japán (2) jelölés (2) jersey (4) kassa (2) katasztrófa (7) kdh (2) kína (2) kiskereskedelem (4) koalíció (3) kolontár (2) koncert (4) kormány (2) közlekedés (2) kraft (2) kultúra (3) légitársaság (5) lincoln (3) linkedin (2) london (3) lövöldözés (7) lumia (2) macfarlane (3) madrid (3) magyarország (5) makrogazdaság (8) manhattan (2) massachusetts (3) match (3) matolcsy (5) megszorítás (3) meinl (2) melegek (2) mentőcsomag (2) mészárlás (3) mexico (5) mexikó (5) mexikóváros (2) michigan (2) microsoft (2) minnesota (2) mlynky (2) mnb (2) mnyp (3) mobilpiac (3) mol (4) mozi (10) mtelekom (5) munkanélküliség (3) music (2) művészet (6) nacionalizmus (5) nasdaq (13) nbc (3) nikkei (2) nokia (2) nyc (5) nyelvtörvény (2) nyse (4) nyugdíj (2) obama (22) olaj (2) olimpia (2) orbán (14) oscar (8) otp (12) panama (2) paul (2) pénzpiac (2) pénzügy (4) peso (2) piac (2) pitt (2) plágium (2) politika (27) pozsony (3) profi (2) radičová (4) raiffeisen (3) recesszió (3) reform (2) rekord (2) republikánus (20) repülés (4) repülőtér (3) részvény (46) részvénykibocsátás (2) részvénypiac (6) rock (2) romney (24) s&p (3) sandy (5) santorum (9) schmitt (2) sdkú (3) slota (9) sme (2) smer (4) sns (6) southwest (2) spanyolország (7) spar (3) spielberg (5) sporitelna (2) sport (2) szlovákia (29) szupermarket (4) szupervihar (4) tech (4) technika (2) technológia (8) természet (3) természettudomány (2) terrorizmus (4) terrortámadás (3) tesco (3) texas (3) tőkepiac (2) toplista (3) tőzsde (30) tragédia (2) tudomány (5) turizmus (2) tűz (4) twitter (2) twtr (2) uk (3) unicredit (3) unió (4) usa (60) usd (2) utazás (2) választás (5) válság (6) vélemény (29) vihar (5) vörösiszap (2) washington (2) wsj (2) wtc (3) wti (2) zene (12) zuckerberg (10) Címkefelhő

HTML

Jó befektetés-e a Facebook?

2012.05.15. 22:41 | Richiee | komment

Napokon belül megkezdődik a kereskedés az amerikai technológiai parketten a világ legnagyobb közösségi oldala, a Facebook részvényeivel, ezért most részletesebben is fundamentális górcső alá veszem a céget és annak növekedési, profitabilitási  kilátásait. A vállalat pénzügyi adatairól, a felhasználók számáról többször is írtam itt a blogomon és számtalanszor beszéltem is róluk, úgyhogy ezúttal eltekintenék a félelmetesen nagy számokkal való dobálózástól.
Néhány hónappal ezelőtti publikációmban egyszerű lufinak neveztem a közösségi sikersztorikat (számtalan szereplő van: Linked In, Zynga), ezt ma sem gondolom másként. Akkor is hozzátettem azonban, hogy ez a lufi más, mint a dotcom, sokkal inkább az IT iparág egy speciális szegmensét, a social network cégeket érinti. Sokkal kisebb tehát a ballon 'térfogata', így sokkal kisebb lesz a pukkanás is, már ha lesz pukkanás, azaz nem tévedek.
A FB legfőbb kockázata, hogy hosszabb távon tudja-e tartani a jelenlegi növekedési ütemet. Minden bizonnyal nem, legalábbis nem olyan módszerekkel, ahogyan eddig tette. A legfrissebb adatok szerint a világ fejlett régióiban, - főként Észak-Amerikában és Európában - egyértelműen lassult a cég bővülési üteme. Ez egyáltalán nem baj, amennyiben a vállalat nyitni tud új piacok felé, például a még alacsony felhasználói aránnyal rendelkező fejlődő régiók irányába, amelyre Ázsia a legjobb példa. India egy reális célpont, Kína azonban jócskán megnehezíti Zuckerbergék dolgát, hiszen ott gyakorlatilag elérhetetlen az oldal. Kérdés tehát, hogy az elkövetkező negyedévekben milyen mértékben tudja majd növelni felhasználói táborát a Facebook.
Igen pozitív érv, hogy a Facebooknak ma nincs versenyképes vetélytársa a piacon, de ez nem jelenti azt, hogy a jövőben például a Google+ egy eredeti ötletet bevetve nem lesz képes elcsábítani a ma szorgosan lájkoló felhasználókat. A mostani tőkebevonás viszont tökéletes lehetőség arra, hogy a Facebook saját újításaival a továbbiakban is kivédje a konkurensek támadásait és megőrizze vezető pozícióját a piacon.
Az újításokhoz szorosan kapcsolódik a Facebook bevételeinek struktúrája, amelynek túlnyomó részét ma is a hirdetési díjak adják. Új ötletekkel, új piaci szegmensek meghódításával, fizetős szolgáltatásokkal (a Facebook, mint márkanév) jelentősen csökkenne a reklámpiac ciklikusságából adódó sebezhetőség. A jelenleg egy felhasználóra jutó bevétel növelése is kulcsfontosságú a profitabilitás fenntarthatósága érdekében. Hiába szerez a vállalat a jövőben is milliószámra felhasználókat, ha nem származik belőlük bevétele, ebből a szempontból a fejlődő piacon nyilvánvalóan nehezebb a helyzet. Igen szembetűnő az is, hogy a Facebook mobilalkalmazás-verzióin nem találhatók reklámok, holott a felhasználók több, mint fele napi rendszerességgel használja az oldalt okos telefonon keresztül is.
Összességében tehát elmondható, hogy a Facebook most biztosan nem tekinthető rossz befektetésnek, azonban nem egy önjáró kaszagép, folyamatos megújulásra és pénzzé tehető ötletekre van szüksége, valljuk be Zuckerberg ebben nem is nagyon tétlenkedik. Ám ha nem sikerül hasonlóan innovatívnak maradnia, pillanatok alatt könnyen kipukkadhat. Több éves távlatban viszont továbbra is azt gondolom, hogy a növekedés és a megújulás ellenére a Facebook is átlép majd egy leszálló ágba, a hanyatlás üteme pedig sokszor éppen a tükörképe a pár évvel korábbi szárnyalásnak..

Címkék: vélemény facebook befektetés részvény ipo zuckerberg részvénykibocsátás

süti beállítások módosítása