Minden bizonnyal jóvá fogja hagyni a Gazdasági Versenyhivatal az Auchan Magyarország Kft. ma bejelentett felvásárlási szándékát, amellyel hét Cora áruház (Budakalász, Debrecen, Fót, Miskolc, Szeged, Szolnok és Törökbálint) kerülne a birtokába. A piacvezető Tesco Globál Áruházak Zrt.-nek ugyanis így valamelyest csökkenne a jelentős versenyelőnye. A brit cég - amely egyébként hazánk legnagyobb munkaadója is - egyelőre nem szólalt meg az ügyben.
A két francia cég közleménye a vételárra nem tér ki, ám leszögezi, hogy a fúzió nem jár majd elbocsájtásokkal, a Cora dolgozóira 2012-től az Auchan is számít. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy az egyesülést követő racionalizálási intézkedések óhatatlan következménye az elbocsájtás, még ha nem is tömeges mértékben.
A Delhaize csoport szupermarket leányai, a Csemege Match Zrt. és a Profi üzletlánc szintén eladó. Korábban a CBA, a Reál és a Tesco is érdeklődött, de még nem lehet tudni, hogy ki lesz a befutó. A Match jelenleg országszerte 121 egységgel rendelkezik, minden nagyobb városban van boltja, a megyei jogú városok közül Budapesten, Győrben, Szombathelyen, Zalaegerszegen, Kaposváron, Kecskeméten, Szegeden, Debrecenben, Nyíregyházán és Egerben több is.
A Louis-Delhaize hazai története 1997-ben indult, ekkor nyitották meg az első Cora áruházat a főváros vonzáskörzetében, Törökbálinton. 2001-ben a francia cégcsoport megvásárolta a Csemege-Julius Meinl összes szupermarketjét, ill. a Profi üzleteket. Több, mint egy évtizeden át sikeresen működött a hazai operáció, azonban a gazdasági válság és a piaci átrendeződés (pl. tíz évvel ezelőtt a ma élvonalbeli Spar csoport még szinte sehol nem volt, ahogy a CBA sem) kikezdte a cég pénzügyi helyzetét. Az utóbbi időben több Match üzlet is más láncolat kezébe került. A Delhaize végül pár hónapja döntött úgy, hogy véglegesen kivonul a magyar kisker piacról.