Az Államok után az Egyesült Királyságban is bevezeti fizetős üzenetküldő szolgáltatását a Facebook. Mark Zuckerberg és csapata terveiről a Denník SME c. szlovák liberális napilap techrovata számol be.
Az újság szerint a térítés összege 18 penny és 11 font (64 és 3,850 forint) között változik majd, attól függően, hogy ki az üzenet címzettje. A célszemélyek 'értékét' egy algoritmus számolja ki, népszerűségi adatok és kapcsolati kiterjedtség figyelembevételével. Snoop Dogg, rapper írásbeli elérése például 10.08 sterlingbe (3,500 forintba) kerül majd - írja a tekintélyes szlovák lap.
A Facebook paid message szolgáltatása tavaly év végén debütált az Egyesült Államokban, ott másfél és 15 dollár közt változik a tarifa. A lehetőséggel csak 18 éven felüliek élhetnek, a díjat pedig online, hitelkártyával kell kiegyenlíteni. Az új lehetőség nem jelenti azt, hogy ne lehetne bárkinek most is díjmentes üzenetet küldeni, ezek azonban ismeretség hiányában továbbra is a spam mappában landolnak, ahol nehéz észrevenni őket. A californiai közösségi óriás szerint céljuk, hogy bárkit könnyedén el lehessen érni és a díjfizetés szerintük kellő visszatartó erő lesz a spameléstől is - zárul a SME cikke.
Photo: Denník SME
Vélemény: Természetesen nem csak a világ közösségibbé tétele a mozgatórugója a menlo park-i techvállalat ötletelésének, hanem az a közelmúltban indult gőzerejű bevételkeresés is, melynek célja, hogy miharabb pénzügyileg eredményesebbé tegye és hosszú távon fenntartható pályára állítsa a céget. Ennek tudhatók be a megszaporodott sajtóesemények, mint a Graph Search bejelentése, majd az üzenőfal lecserélése, vagy legutóbb a múlt heti Facebook Home prezentáció, melyek mind-mind számos lehetőséget rejtenek. A menedzsmentre, leginkább Zuckerbergre nehezedő befektetői nyomás továbbra is elentős, sokan ugyanis nem felejtették el a dotcom történetet, így valódi, kézzel fogható pénzügyi eredményeket várnak a Facebooktól, az agy önmagában már kevés. A cég papírjai egyébként még mindig több, mint 30%-al múlják alul a kibocsátási árat. Továbbra is kérdéses tehát, hogy mennyire sikerül az ötleteket pénzre váltani, a vállalat első negyedéves számait május 1-jén a new york-i zárást követően teszi közzé, akkor lehet majd komolyabban előre tekinteni.