Címkék

2013 (3) 2014 (2) 3d (2) 9/11 (3) aa (2) abc (6) academy (3) adó (3) adósság (4) adósságválság (13) akadémia (3) akvizíció (3) államadósság (5) államcsőd (2) államháztartás (7) állástalanság (2) american (3) amerika (75) ámokfutás (2) ámokfutó (4) ampas (5) apple (3) arany (8) áremelés (2) argentína (2) árupiac (9) auchan (2) aurora (4) bajnai (3) baleset (3) bank (5) bankszektor (2) befektetés (60) bét (5) bevándorlás (2) boeing (4) boston (4) bratislava (11) budapest (3) bulvár (8) bűncselekmény (4) bűnügy (2) bush (6) bux (5) caucus (2) cds (4) chart (3) chf (2) cig (4) clooney (2) colorado (9) comex (3) commodity (2) cora (2) csőd (2) csődkockázat (2) cunami (3) dallas (3) dax (8) delhaize (2) demokrata (7) denver (9) detroit (2) deviza (4) devizapiac (11) dicaprio (2) díj (3) djia (19) dollár (7) dow (15) dzurinda (3) efsf (3) egészségügy (2) együtt (2) elemzés (26) elnökválasztás (26) előválasztás (15) építészet (2) erdőtűz (2) erste (4) eu (6) eur (3) euró (5) európa (4) eurózóna (2) ezüst (5) facebook (14) fb (3) fed (2) felvásárlás (3) fénykép (2) fényképezés (2) fico (13) fidesz (10) film (11) fitch (2) florida (2) foglalkoztatottság (3) földrengés (3) forex (13) fotó (3) ftse (3) fúzió (4) gazdaság (26) gdp (3) gingrich (4) google (2) gop (2) görögország (3) gyorsjelentés (7) gyurcsány (2) háború (2) hálaadás (3) halál (2) hiány (2) hipermarket (3) hitel (4) hollywood (2) holmes (3) hurrikán (5) imf (5) infláció (3) ios (2) iowa (2) iphone (2) ipo (5) japán (2) jelölés (2) jersey (4) kassa (2) katasztrófa (7) kdh (2) kína (2) kiskereskedelem (4) koalíció (3) kolontár (2) koncert (4) kormány (2) közlekedés (2) kraft (2) kultúra (3) légitársaság (5) lincoln (3) linkedin (2) london (3) lövöldözés (7) lumia (2) macfarlane (3) madrid (3) magyarország (5) makrogazdaság (8) manhattan (2) massachusetts (3) match (3) matolcsy (5) megszorítás (3) meinl (2) melegek (2) mentőcsomag (2) mészárlás (3) mexico (5) mexikó (5) mexikóváros (2) michigan (2) microsoft (2) minnesota (2) mlynky (2) mnb (2) mnyp (3) mobilpiac (3) mol (4) mozi (10) mtelekom (5) munkanélküliség (3) music (2) művészet (6) nacionalizmus (5) nasdaq (13) nbc (3) nikkei (2) nokia (2) nyc (5) nyelvtörvény (2) nyse (4) nyugdíj (2) obama (22) olaj (2) olimpia (2) orbán (14) oscar (8) otp (12) panama (2) paul (2) pénzpiac (2) pénzügy (4) peso (2) piac (2) pitt (2) plágium (2) politika (27) pozsony (3) profi (2) radičová (4) raiffeisen (3) recesszió (3) reform (2) rekord (2) republikánus (20) repülés (4) repülőtér (3) részvény (46) részvénykibocsátás (2) részvénypiac (6) rock (2) romney (24) s&p (3) sandy (5) santorum (9) schmitt (2) sdkú (3) slota (9) sme (2) smer (4) sns (6) southwest (2) spanyolország (7) spar (3) spielberg (5) sporitelna (2) sport (2) szlovákia (29) szupermarket (4) szupervihar (4) tech (4) technika (2) technológia (8) természet (3) természettudomány (2) terrorizmus (4) terrortámadás (3) tesco (3) texas (3) tőkepiac (2) toplista (3) tőzsde (30) tragédia (2) tudomány (5) turizmus (2) tűz (4) twitter (2) twtr (2) uk (3) unicredit (3) unió (4) usa (60) usd (2) utazás (2) választás (5) válság (6) vélemény (29) vihar (5) vörösiszap (2) washington (2) wsj (2) wtc (3) wti (2) zene (12) zuckerberg (10) Címkefelhő

HTML

Boeing: Magasröptű tervek

2013.06.12. 20:51 | Richiee | komment

Négyezer-nyolcszáz milliárd dollár értékben, több, mint 35 ezer új repülőgépet kíván értékesíteni az elkövetkezendő két évtizedben a Boeing - ezt az amerikai vállalat tegnap jelentette be Párizsban, ahol hosszú távú üzleti tervét mutatta be.
A cég a tervezetben azt is írja, hogy 2032-re várhatóan kétszer annyi repülőgép szolgál majd a világon, mint ma, a személyi- és áruforgalom pedig egyaránt, átlagosan 5-5 százalékkal nő majd éves szinten a következő húsz esztendőben.
'Ez az előrejelzés újabb motiváció számunkra, hogy növeljük kapacitásunkat és olyan új termékeket hozzunk létre, mint a 777X, vagy a 787-10X. A légitársaságok nagyobb hatékonyságra vágynak, és mi pont erre fókuszálunk' - fogalmazott Randy Tinseth, a The Boeing Company (NYSE:BA) marketingért is felelős alelnöke.
A közepes hatótávolságú repülőgépek - melyek fő képviselője a 737 Next Generation széria, majd a jövőben a 737 Max - továbbra is a legnépszerűbbek, a dinamikusan növekvő fapados és feltörekvő piaci légitársaságoknak ugyanis ilyen gépekre van leginkább szükségük.
A nagy hatótávra tervezett, kétfolyosós, úgynevezett szélestörzsű repülőgépekből - ilyen a Jumbo Jet-család legújabb tagja, a 747-8 (748), a 777 (Triple Se7en), vagy a 787 (Dreamliner) - nyolc és félezres eladásra számít a Boeing. Ezt a számot arra alapozzák, hogy a légitársaságok régi flottájukat fokozatosan cserélik majd le újabb, főleg kisebb fogyasztású gépekre.
british-airways-g-civn-boeing-747-436-37876.jpgA 747-8 (748) elődje, egy 747-400 (744)-es Jumbo Jet a BA színeiben

A befektetők nem reagáltak a cég bejelentésére, a Boeing papírjai továbbra is 102 dollár körüli szinteken cserélnek gazdát.

Vélemény: Habár a Boeing által közzétett tervek igen ambíciózusak és a légiközlekedési piac várható további bővülése miatt nem is tekinthetők légből kapottnak, nagyon hosszú távra szólnak és sok kockázatot rejtenek. Elsősorban ennek köszönhető, hogy a bejelentést követően nem is történt érdemi mozgás a cég részvényárának alakulásában. Nem szabad elfelejteni, hogy a válság a nagy légitársaságokat is komolyan érintette, elég csak az American Airlines másfél évvel ezelőtti pénzügyi nehézségeire gondolni és hasonló esetek a jövőben is bármikor előfordulhatnak. Ezek könnyen a megrendelések egy részének visszamondását, vagy halasztását okozhatják, amelyek komolyan befolyásolnák a Boeing jövőbeni eredményeit, hiszen az elsődleges felvevőpiac továbbra is a személyszállítási szegmens. A új Dreamlinerek döcögős indulásának valószínűleg semmilyen kihatása nem lesz a jövőre nézve, a típus néhány év elteltével akár a Boeing új sikerszériája lehet, innovatív és elődeinél sokkal gazdaságosabb, amely tompítja majd a talán kissé magasra pozícionált árát. Ám természetesen a szárnyalás évtizedei alatt a rivális Airbus sem marad majd megrendelések nélkül, ez pedig nyilván a Boeing tündérmeséjébe is belerondíthat. Kérdés, hogy kedvezőbb áraival, ugyanakkor gyengébb minőségű gépeivel majd mennyire sikerül ez neki. Az Airbus hosszú távú tervei egyelőre nem ismertek.

Címkék: amerika repülés usa seattle befektetés washington technológia részvény tőzsde boeing airbus légitársaság american repülőgépgyártás

süti beállítások módosítása